Osigurajte prijem bitne pošte

Da li vam se ikada desilo da pokušate da resetujete lozinku i da u tom procesu budete obavešteni da će vam link za reset biti poslat na email adresu, ali taj email nikada ne stigne? Ili se pitate zbog čega vam važni emailovi od, na primer, vaše banke, ne stižu, iako ste sigurni da bi trebalo?

Ukoliko je odgovor na prethodna dva (ili slična) pitanja „da“, postoji velika mogućnost da su od strane email servisa ti mailovi sortirani kao novosti ili promocije, pa stižu u sasvim drugi deo Inbox foldera, a prilikom njihovog pristizanja korisnik najčešće ne dobija nikakve notifikacije i lako ih može prevideti. Takođe, postoji mogućnost i da su takvi mailovi prepoznati kao nepoželjni, pa pristižu u Spam folder. Ovo je posebno nezgodno jer se poruke iz Spam foldera periodično brišu, pa postoji mogućnost da korisnik, ukoliko ga ne proverava redovno, nikada ne primeti da je dobio određenu poruku.

Iako su email servisi projektovani da sumnjivu poštu blokiraju iz najbolje namere, da korisnika zaštite od nepoželjnih poruka, phishing prevara, i sličnog tome, dešava se poruke greškom budu protumačene kao nepoželjne. Srećom, postoji način da se ovo izbegne i da se pošiljaoci koje webmail servisi prepoznaju kao sumnjive označe kao sigurni, odnosno da se dodaju na „belu listu“ (whitelist).

 

Dodavanje adrese u kontakte

Jedan od najbržih načina za dodavanje jedne adrese na whitelistu jeste da se ona doda u kontakte. Ovo se uglavnom odnosi na besplatne webmail servise. Na primer, Gmail poštu primljenu od kontakata, koje je korisnik kreirao, najčešće tretira kao bezbednu i šalje je u Inbox. Ovo ipak nije sasvim pozdan metod i nije dostupan kod svih email servisa, pa predlažemo da ipak nastavite sa čitanjem… 🙂

 

Promena statusa pristigle poruke

Ukoliko je određena poruka greškom već završila u spam folderu, jednostavan način da se ona za ubuduće obeleži kao bezbedna jeste da se unutar spam (nepoželjno) foldera ona štiklira ili otvori, i nakon toga negde u okviru interfejsa odabere opcija Not spam (Nije nepoželjno). Time se poruka premešta u Inbox i takva poruka ubuduće ne bi trebalo da odlazi u spam. Time je rešen problem sa tom porukom, međutim za potpuno rešenje treba ipak upotrebiti i filtere.

 

Kreiranje filtera

Iako ova procedura traje malo duže, njome se može obezbediti sigurno pristizanje pošte u Inbox, sa svake email adrese na određenom domenu. Navešćemo načine za kreiranje filtera u okviru tri najkorišćenija email servisa danas – Gmail, Outlook (Hotmail) i Yahoo Mail.

Gmail

  • Nakon logovanja u Gmail interfejs potrebno je kliknuti na zupčanik u gornjem desnom uglu i odabrati Settings (1);
  • Zatim, kada se otvori prozor kao na slici ispod, potrebno je kliknuti na karticu Filters and Blocked Addresses (2);
  • Na toj stranici je potrebno da kliknete na link Create a new filter (3);


 

  • Zatim se u polje From unosi email adresa ili samo deo, odnosno domen (npr. @dreamweb.rs);
  • Nakon toga, treba kliknuti na dugme Create filter;

 

 

  • Na sledećoj stranici treba odabrati Never send it to spam, kao i štiklirati opciju Categorise as i u okviru nje odabrati stavku Personal iz padajuće liste;
  • Konačno, klikom na Create filter kreira se željeni filter.

 

 

 

Outlook.com

  • Nakon logovanja u Outlook.com mail interfejs, treba kliknuti na zupčanik u gornjem desnom uglu i odabrati View all Outlook settings;

 

 

  • Zatim, kada se otvori prozor kao na slici ispod, neophodno je kliknuti na Mail/Rules/Add new rule;

 

 

  • U okviru stavke Name your rule, potrebno je upisati naziv filtera (npr. „dreamweb.rs whitelist“);
  • Nakon toga, u okviru stavke Add a condition, iz padajuće liste je neophodno odabrati Sender address includes, a nakon što se otvori dodatno polje, u njega upisati domen na kome se željene email adrese nalaze (npr. @dreamweb.rs);
  • U okviru stavke Add an action treba odabrati Move to, a nakon otvaranja dodatne padajuće liste, iz nje odabrati Inbox;
  • Klikom na dugme Save, filter će biti kreiran.

 

 

 

Yahoo Mail

  • Nakon logovanja u Yahoo mail interfejs, treba postaviti kursor miša na zupčanik u gornjem desnom uglu i odabrati Settings;
  • Sa leve strane novootvorenog prozora odabrati Filters, pa zatim kliknuti na taster Add;

 

 

  • U polje Filter name uneti proizvoljno naziv filtera (npr. „dreamweb.rs whitelist“);
  • U narednim poljima (If an incoming message meets all of these conditions) možemo videti različite opcije za filtriranje. Mi ćemo popuniti samo stavku From. Sa padajuće liste treba odabrati contains, a u polju sa desne strane, upisati domen na kom se željene email adrese nalaze (npr. @dreamweb.rs);
  • U okviru opcije „Then move the message to this folder“ treba izabrati Inbox, a promene sačuvati klikom na dugme Save;

 

 

  • Sada kada je filter vidljiv na listi, neophodno je ponovo kliknuti na dugme Save.

 

cPanel hosting email

Ukoliko koristite email adrese na svom domenu u okviru cPanel hostinga, bitne pošiljaoce možete dodati na Whitelistu prema uputstvu koje sledi.

  • Po logovanju u cPanel, potrebno je odabati opciju Spam Filters;

 

 

  • U okviru stavke Additional Configurations (For Advanced Users) kliknite na link Show Additional Configurations;

 

 

  • Pod stavkom Whitelist (Emails Always Allowed), kliknite na link Edit Spam Whitelist Settings;

 

 

  • Kliknite na link Add a new „whitelist_from“ item, i u polje koje se otvori upišite domen na kom se željene email adrese nalaze (npr. *@dreamweb.rs);

 

 

  • Kliknite na dugme Update Whitelist (whitelist_from).

 

 

Po završetku ove procedure, poruke poslate sa bilo koje email adrese na zadatom domenu bi trebalo da stižu u Inbox, i korisnik će imati blagovremeni uvid u njih.

 

Za korisnike naših usluga, a posebno kod besplatnih email servisa (Gmail, Outlook.com, Yahoo mail), preporučujemo da se na ovaj način whitelist-uju naši domeni dreamweb.rs, dwhost.net i dreamclients.com, kako bi se osigurao prijem svih važnih obaveštenja.

 

 

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena.