Zašto mog sajta nema na Google pretrazi?

google pretraga

Registrovali ste domen i postavili sajt na server, ali unosom naziva svog novog domena ili ključnih reči u Google pretrazi, ubrzo shvatate da vašeg sajta nema u rezultatima… Ne brinite, to je sasvim normalno, kod novog, tek registrovanog domena i tek postavljenog sajta. Obično je potrebno neko vreme da Google „sazna“ za postojanje novog domena i prvi put poseti novi sajt i krene sa indeksiranjem, a posle će se redovno vraćati.

Da bi Google mogao da daje odgovore na razne upite u pretrazi, neophodno je da zna šta se nalazi na sajtovima. Za potrebe indeksiranja Google koristi „botove“ koji periodično „obilaze“ sajtove na Internet mreži u potrazi za novim sadržajem, stranicama i linkovima. Google će svakako i sam pronaći novi sajt, ali to može potrajati. Taj proces se ipak može i ubrzati. Postoji nekoliko stvari koje treba obaviti kako bi Google brže posetio novi sajt.

Prijavljivanje nove adrese

Pre svega svaku novu stranicu možete sami prijaviti kroz Google Search Console. U Google Search konzoli (ranije Webmaster Tools) postoji opcija “Submit URL” putem koje se može prijaviti link nove stranice ili novi sajt, kako bi Google preuzeo podatke sa nove stranice. Ovim se indeksiranje može ubrzati, ali ne očekujte da se to desi baš preko noći.

Kreiranje mape sajta

Mapa sajta (sitemap) predstavlja listu stranica na sajtu u XML formatu. Njena funkcija je da obavesti pretraživače da na sajtu postoji nova ili promenjena stranica, kao i koliko često botovi treba da proveravaju da li na sajtu postoje promene.

Ako koristite neku od popularnih Open Source aplikacija, mape sajta možete jednostavno i automatski kreirati uz pomoć nekog dodataka. Ako vam je sajt na primer na WordPress platformi, najpopularniji dodatak je Google XML Sitemaps Generator. Čim napravite određenu promenu na sajtu, ovaj dodatak će ažurirati postojeću mapu, koja pretraživačima može pomoći da se „snađu“ na vašem sajtu.

Za generisanje mape sajta možete iskoristiti i neki besplatan web alat, kao što je na primer XML-Sitemaps.

Linkovanje sa drugih sajtova

Dobar način da dobijete pažnju Google botova su linkovi ka vašem sajtu na drugim sajtovima. Bitno je istaći da, ukoliko gostujete kao autor na nečijem sajtu ili neko piše recenziju vašeg proizvoda ili usluge u dogovoru sa vama, sajtovi koji upućuju na vaš sajt treba da imaju dobru ocenu i da nisu prepoznati kao spamerski ili farme linkova. Ako je link ka vašem sajtu postavljen na sajtu koji ima dobar Google rang i vaš sajt može biti rangiran bolje i brže. Ako imate link na više takvih sajtova, uticaj je naravno sve bolji.

Linkovi na društvenim mrežama

Jedan od načina kojim Google pronalazi nove linkove su i društvene mreže. Dobro je ažurirati linkove na nalozima na društvenim mrežama, a takođe treba deliti linkove kako bi klikovi stvorili posetu, a tako javili Guglu da na mreži postoji novo mesto koje treba indeksirati.

Greške na sajtu i šta treba izbegavati?

Pored prethodno pomenutih stavki koje su pozitivne i preporučljive, postoje i one koje treba izbegavati i koje vam mogu naneti štetu, pa je svakako bitno da i njih pomenemo…

Greške u kôdu sajta

Google je generalno tolerantan na sitne greške u sintaksi, ali u ekstremnijim slučajevima, HTML kôd koji sadrži greške u sintaksi i ugnježdavanju tagova može odbiti Google botove i potpuno sprečiti indeksiranje takvih stranica ili celog sajta, zbog čega je bitno da se prilikom kôdiranja HTML-a, vodi računa o ispravnosti sintakse koja bi trebalo da bude u skladu sa HTML pravilima, kao i osnovnim načelima SEO optimizacije.

Da biste proverili ispravnost HTML sintakse, možete iskoristiti online alat Markup Validation Service.

Gomilanje i ponavljanje ključnih reči

Prilikom kreiranja sadržaja stranice, treba izbegavati gomilanje ključnih reči, jer prevelikom upotrebom i ponavljanjem istih ključnih reči možete dobiti penale od strane Gugla, zbog čega vaš sajt može biti čak lošije rangiran ili potpuno izbačen iz pretrage. Trudite se da uvek imate kvalitetan i originalan sadržaj na sajtu.

Postavljanje „noindex“ oznaka na pogrešnim mestima

Noindex oznaka u HTML-u je dobra za sprečavanje indeksiranja određenih stranica koje ne želite da izlaze u rezultatima pretrage ili dok je razvoj i testiranje sajta u toku. Međutim, problem nastaje ukoliko postavite ovu oznaku na svakoj strani ili zaboravite da je uklonite, jer će tada Google potpuno ignorisati vaš sajt. Čak iako je ranije Google indeksirao stranicu, kada se postavi noindex oznaka Googlebot će automatski preći na sledeću stranu, a navedenu će ukloniti iz rezultata pretrage.

Pogrešno podešen robots.txt fajl

Fajl robots.txt se takođe koristi da označi kojim delovima sajta ne želite da pretraživači pristupaju i da ih indeksiraju. Moguće je da je prilikom izrade sajta postavljeno pravilo da pretraživači ne pristupaju celom sajtu, pa se zbog toga sajt neće nikada ni pojaviti na pretraživačima. Više informacija možete naći na adresi http://www.robotstxt.org

Sajt se sporo učitava

Ukoliko ste napravili sajt koji nije optimizovan i sporo se učitava, na primer zbog loše programirane teme ili prevelikog broja dodataka web aplikacije ili nekih grešaka u kôdu, postoji velika mogućnost da Google odustane od indeksiranja stranica. Da biste ubrzali učitavanje sajta potrebno je obaviti optimizaciju i uključiti keširanje stranica.

Kada Google počne da indeksira vaš sajt, potrebno je nastaviti optimizaciju sajta za pretraživače (SEO), pratiti status indeksiranja u Google Search Console i ispravljati greške koje mogu da se pojave tokom ovog procesa.

Ostavite komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *